پخش زنده
امروز: -
در مراسمی از کشنده برند ایرانی "دیما " گروه خودرو سازی مایان در استان قزوین رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، از ویژگیهای این کشنده ملی، سازگاری با شرایط اقلیم کشور، مجهز به گیربکس
تمام اتوماتیک zf و توان موتور ۴۹۰ اسب بخار است.
برای راه اندازی خط تولید این کشنده ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و ۲۰۰ نفر مشغول به کار شده اند.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولیدات صنعتی کشور در این مراسم گفت: امسال در بخش پروانه های بهره برداری ۷ درصد ، صدور پروانه ۲۲ درصد و سرمایه گذاری ۲۳۰ درصد نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته رشد داشته ایم.
مهدی صادقی نیارکی افزود : واحدهای داخلی خودروساز کشور بجای واردات خودرو کامل این توانایی را دارند که کامیون های مورد نیاز داخلی را بازسازی کنند.
وی بابیان اینکه بازسازی خودرو منجر به ایجاد اشتغال در کشور می شود گفت : با این اقدام قطعه سازان فعال و زنجیره ارزش افزوده نیز در کشور ایجاد خواهد شد.
صادقی نیارکی تولیدات صنعتی کشور در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال را مثبت ارزیابی کرد و گفت : برای نخستین مرتبه در سه سال گذشته دو فصل متوالی یعنی فصل دوم و سوم صنعت براساس اعلام مرکز آمار ، از رشد قابل توجهی برخودار بوده است.
وی رشد حوزه جواز تاسیس را ۴۰ درصد اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد در ۱۱ ماهه امسال ۳۶ هزار فقره جواز تاسیس صادر شده است در حالیکه این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ، ۲۵هزار فقره بوده و این مساله اشتیاق فعالان و تولید کنندگان داخل را می رساند.
صادقی نیارکی با اشاره به خودرسازی در استان قزوین؛ افزود: فعالیت این بخش در استان قزوین بیشتر در حوزه خودروسازی تجاری بوده اما در حوزه قطعه سازی قزوین از قطب های صاحب نام کشور است.
سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک هم در این مراسم گفت: باید راه را برای صادر کننده هموار و شرایط را برای سرمایه گذاری در استان فراهم کرد.
سیاهکلی افزود: باید مسائل اداری و بروکراسی را هم از پیش پای تولید کننده برداشت.
وی گفت : باید استان قزوین به محل تولید قطعات خودرو تبدیل شود و شهرک ان هم آماده است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در این مراسم گفت: باید یک فضای رقابتی بین بخشهای خصوصی ایجاد شود
اکبری تالارپشتی افزود: موقعیت کشور طوری است که امکان صادرات خوبی دارد صادرات در تولید نباشد افول میکند.
وی گفت : کالاهای داخلی باید قابلیت صادرات داشته باشد و این را تولید کنندهها ثابت کردند پس باید حمایت شوند.
خوبه اگر قیمتش زیر یک میلیارد باشد چون افغانستان که کشوری جنگ زده است کشنده روز اروپا ۶۰۰ ملیون ولی کشور ما ما ما ما آلاله برکت آلا یک ماک زیر مدل که نای راه رفتن نداره و باعث تصادف می شوند هوو ونک فنگ و همان ماک . چرا نمی دونم
انشاالله که بتونه رقیب ماشینهای اروپای باشه ولی نه به قیمت ۳میلیارد با ۳میلیارد یه ماشین اروپای ۱۰ سال کارکرد خیلی بهتره تا ماشین جینی
حتماموتور از یک کشوردیگر جعبه دنده را همین طور دیفرانسیل را همین طور و سایر قطعات بعدا که تحریم شدیم می گویند قطعات از خارج می آمدو ما سرهم می کردیم این کار چند مکانیک زیربند ساز و .. می توانند بکنند
اینم یکی دیگه از ماشینهای خر گاو پلنگ هست هر چیزیش مال یه کارخانه قیمت اقساط ۲۵۰۰ جلو ماهی ۴۵ میلیون قسط قیمت بالای ۴ میلیارد در میاد
ماشین نسبت ب قیمتش هیچوقت خوب نیس کسی دلش بحال صنف رانندگان نسوخته ک خودروتولیدکنه همه فکرجیب خودشونن اگه دلشون میسوخت قیمتاشونم مناسب بود تالااقل کسی ک باماک وهووکه اصلا امنیت نداره باجونش داره بازی میکنهتانون بدست بیاره باکمترین قیمت میرفت یکی ازاین کامیونارامیگرفت تاتورفاه باشه
با سلام متاسفانه کشور ما افتاده ب دست آخوند ها و در افغانستان بهترین آکتروس با کارکرد اروپائی به قیمت ایران ۷۵۰ ملیون است ولی همان ماشین را اگر بخواهی تو ایران پلاک کنی بدون حرف بایستی ۳ ملیارد حق رهبری داد ولی ماشین دایون با شرایط بدن مثال ۱۵۰۰ نق و الباقی اقساط خوبه چرا که بد باشه
با سلام. از قدیم گفتن هر چیزی باید اصالت داشته باشه. از این هم که بگذریم قدمت کارخانه های بنز و اسکانیا و....کجا و اینها کجا. این کشنده ها نشون دادن بعد از صدهزار کیلومتر به دردسرهای اساسی میفتن اما کشنده های بنام لااقل تا بالای یک ملیون به خوبی کار میکنن. ای کاش اگر به ورود کشنده اعتقاد داشتیم بهتر بود کشنده های کم کارکرد اروپایی را وارد میکردیم و به روزشون میکردیم و دلمون به این خوش بود کارایی خیلی بهتری دارن.
ماشین چینی افتضاحی
من ماندم 40سال سایپا داره پراید میزنه هنوز هم همون پرایده. چراغش عوض میشه. 131.میشه. کاپوت عوض میشه. 132میشه. فرمان عوض میشه. و غیره. الان هم . هوو.دنک فن. ودیما. وچند نوع دیگه همه مثل پرایدن چینی اشغال. فقط اسمشون و قیافشون فرق میکنه. بسه دیگه اینقدر دروغ
با سلام خدمت دوستان اگه نظر من باشه ماشین خیلی خوب ولی ولی قیمتش باید سیصد میلیون باشه نه سه میلیارد یک افغانی بهترین مان بهترین اکتورس میگیر زیر یک میلیارد دلیل چی کشور اسلامی باید با این قیمت سوار کامیون چینی بشه
موشک میتونیم بسازیم خودرو نمی توانیم پس نمی خواهند مافیای کشور ما باید از افغانستان عقب تر باشیم بنز سواران از ماست که بر ماست
سلام ماشین دیما ماشین خوبی هست؟ یان خاور ۶تن میگم